Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
1. Ik heb een verkeerd artikel besteld en mijn bestelling nog niet ontvangen
U komt tot de conclusie dat het verkeerde artikel is besteld. Wanneer het artikel reeds is besteld, maar nog niet verzonden, kunt u bij voorkeur telefonisch contact met ons opnemen via telefoonnummer (071) 87 00 124. Wanneer uw bestelling nog niet is verzonden zal deze worden gewijzigd.
2. Ik heb een verkeerd artikel besteld en mijn bestelling al ontvangenMocht u na ontvangst van uw bestelling concluderen dat het verkeerde artikel is besteld, dan kunt u het juiste artikel opnieuw bestellen en het verkeerde artikel retour sturen. Vergeet u niet (een kopie van) de factuur bij te voegen met daarop uw rekeningnummer. Wij ontvangen het artikel wel graag in een zo oorspronkelijk mogelijke staat en goed verpakt retour.
3. Ik wil mijn bestelling in de winkel afhalen.
Het is mogelijk om uw bestelling af te halen in onze winkel. Tijdens het afrekenen kunt u dan kiezen voor deze verzendoptie. Zodra uw bestelling voor u klaar ligt ontvangt u van ons bericht. Voor die tijd zal uw bestelling nog niet voor u klaar liggen in de winkel.
4. Ik heb een ander artikel ontvangen dat dan ik heb besteld / Ik mis een artikel
Helaas komt het weleens voor dat wij een verkeerd artikel inpakken of een artikel vergeten in te pakken. Neemt u even contact met ons op via e-mail of telefoon en wij zullen het juiste artikel nazenden. Het verkeerd geleverde artikel kan op onze kosten worden retourgestuurd.
5. Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Pakketten worden standaard met een Track & Trace code verstuurd. U ontvangt deze code via de mail. Op de website van PostNL kunt u uw pakket volgen.
Indien uw bestelling een klein genoeg formaat heeft zal uw bestelling in een verstevigde enveloppe worden verzonden. U hoeft niet thuis te blijven om uw bestelling aan te nemen.
Of uw bestelling wordt verzonden per pakket of in een verstevigde envelop zal per mail worden gecommuniceerd in uw verzenbevestiging.
6. Het artikel dat ik heb ontvangen is defect
Neemt u bij het ontvangen van een defect artikel direct contact met ons op. In de regel wordt er, indien het defect niet aan een gebruikersfout te wijten is, direct een nieuw artikel verzonden. De verzendkosten komen, indien het defect binnen een maand na ontvangst wordt geconstateerd, voor rekening van Onlinekabelshop.nl. Indien het defect later wordt geconstateerd, komen de verzendkosten voor het retourneren van het artikel voor rekening van de klant. De verzendkosten voor het verzenden van het nieuwe/vervangende artikel komen voor rekening van Onlinekabelshop.nl.
Wanneer het artikel na gebruik een defect vertoont, kan in overleg besloten worden het artikel te vervangen of te repareren. In de regel worden alle aansluitkabels direct vervangen door nieuwe exemplaren.
Het is niet mogelijk om zelf online uw bestelling te wijzigen. Ook is het niet mogelijk om twee bestellingen te plaatsen en achteraf de verzendkosten terug te krijgen.
7. Waarom hanteert Onlinekabelshop.nl een verzendtarief?
De verzendtarieven zijn afhankelijk van de grootte van uw bestelling en waar de bestelling heen wordt verstuurd. Lees meer over onze verzendtarieven.
8. Worden artikelen die ik vandaag bestel dezelfde dag verzonden?
Dit is afhankelijk van wanneer u de bestelling plaatst. Als u op werkdagen voor 22:00 uur uw bestelling plaatst, verlaat uw bestelling dezelfde avond nog ons magazijn. Dan heeft u uw bestelling de volgende dag in huis. Het kan echter voorkomen dat door een vertraging bij PostNL uw bestelling eventueel later bezorgd wordt.
9. Het artikel dat ik heb besteld voldoet niet aan mijn verwachtingen
Wanneer uw bestelling niet voldoet aan uw verwachtingen mag u deze retour sturen. Voorwaarde is wel dat dit binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling kenbaar wordt gemaakt. Daarnaast nemen wij alleen artikelen terug die in een zo oorspronkelijk mogelijke staat verkeren, met alle toebehoren zoals (indien bijgevoegd) handleiding en accessoires, en waarvoor door Onlinekabelshop.nl een RMA-nummer is afgegeven. Vraagt u daarom altijd een RMA-nummer aan. Dit kunt u hier doen door het invullen van het Retouraanvraag formulier.
10. Hoe kan ik een zakelijke bestelling plaatsen?
Ja dit kan. Wanneer u uw gegevens invult kunt u onder stap 1 kiezen dat u een zakelijke klant bent. Dit geeft u ook de mogelijkheid om achteraf te betalen. U kiest dan voor Achteraf betalen met Afterpay en vinkt Zakelijk aan. Ook kunt u contact opnemen met onze zakelijke afdeling.
11. Kan ik mijn bestelling ook ophalen in de winkel?
Ja, dit kan. Om er zeker van te zijn dat wij uw product op voorraad hebben, kunt u online uw bestelling plaatsen en kiezen voor ‘Ophalen in de winkel’. Dan leggen wij uw bestelling voor u klaar.
12. Ik weet niet zeker of ik mijn bestelling wil houden.
U heeft bij elke bestelling 14 dagen bedenktijd. Als u uw bestelling wilt retourneren is het belangrijk om dit binnen 14 dagen naar aankoop terug te sturen. Belangrijk is wel dat u in deze termijn netjes met het product en de verpakking omgaat. Wij ontvangen uw bestelling graag compleet, netjes en ongebruikt terug.
13. Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Vul hiervoor het retourformulier in op onze website. U krijgt vervolgens per mail instructies hoe u uw bestelling terug kunt sturen. Let op: deze retourprocedure geldt niet voor zakelijke bestellingen.
14. Hoe kan ik mijn zakelijke bestelling retourneren?
Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via [email protected] of bel naar 071 - 87 00 124.
15. Ik heb mijn bestelling via Bol.com geplaatst. Hoe kan ik deze retourneren?
Wanneer u uw bestelling plaatst via Bol.com dient u altijd de retourprocedure te volgen van Bol.com. Ga naar uw Bol.com account en volg de instructies voor het retourneren van uw bestelling. U kunt niet uw bestelling retourneren via de retourprocedure op onze website.
16. Wanneer krijg ik mijn geld terug zodra ik mijn bestelling heb geretourneerd?
Zodra wij uw retour bestelling hebben ontvangen, verwerken wij deze zo snel mogelijk. Het is afhankelijk van uw bank wanneer het geld is teruggestort op uw rekening. We zorgen ervoor dat binnen 5 werkdagen het geld teruggestort wordt op uw rekening.
17. Ik kan mijn kortingscode niet gebruiken.
Helaas doen op internet kortingscodes de ronde die niet werken. Heeft u een kortingscode van een van deze websites afgehaald? Dan werken deze helaas niet. De enige kortingscodes die werken worden door ons uitgegeven.
18. Ik wil graag met een waardebon betalen.
Op dit moment accepteren we geen waardebonnen, zoals de VVV bon of andere soorten waardebonnen.
19. Hoe lang heb ik garantie op een product?
Als uw product kapot is gegaan, heeft u (mogelijk) recht op garantie. Neem hiervoor even contact op met onze klantenservice. Zij informeren u graag of en welke garanties wij hanteren.